Kaša od prosa dobra za sve

Kaša od prosa dobra za sve

Popularnost kaše od prosa stalno raste. Ukoliko još prije nekoliko godina je bila zaboravljeno prirodno blago, danas je obvezan element zdravi dijeta, na primjer baznih dijeta, na primjer bazne, za pročišćenje, za sportaše i također za djecu.

Prva među kašama

Kaša od prosa je bogata vitaminima iz skupine B, bakar, silicij i željezo, kalij, fosfor i kalcij. Zahvaljujući siliciju jača zglobove i kosu, kožu i nokte. Zbog toga što sadrži E vitamin vrijedi je uključiti u dijetu ako imamo problem sa slabom kosom i lošim stanjem kože. Djeluje antivirusno, jer odstranjuje višak vlage iz organizma i što je za to vezano ograničava izlučivanje sekreta pri upalama (na primjer gornjih dišnih puteva). Podržava djelovanje probavnog trakta, bubrega i jetre. Lako je probavljiva i pri tom je dobar izvor energije, dakle preporučuje se sportašima. Fizički aktivne osobe jedu kašu od prosa također zbog velike količine već navedenog silicija, koji ima pozitivan utjecaj na metabolizam. Zbog toga ne bi od nje trebale odustajati osobe koje su se odlučile smršaviti, iako ova kaša ima dosta kalorija i srednji glikemički indeks.

Što je bitno, kaša od prosa djeluje stvarajući baze, čime se odlikuje od ostalih kaša, ne računajući grečnu kašu. Zahvaljujući tome se pojavljuje kao jedan od osnovnih sastojaka baznih dijeta koje trebaju povratiti organizmu ravnotežu između kiselina i baza. Organizam s previše kiseline je uzrok mnogih problema, na primjer notornog oslabljenja, pogoršanja izgleda kože, nervoze, usporenog metabolizma, bolova mišića i kosti.

Moda za kašu od prosa se povećala kada smo počeli kritičnije gledati gluten. To je kaša od lomljenog prosa. Kao bezglutenski proizvod, ova kaša je dobra u dijetama za bolesnike od celijakije.
 

Napravite od nje ono što želite.

Jedna od najvećih prednosti kaše od prosa, gledajući s kulinarske strane je njezina univerzalnost. Može se jesti praktično uz sve i u svako doba dana. Za doručak s voćem, musli, sušenim voćem i orasima ili kao sastojak mliječne juhe. Za ručak i večeru će kaša sjajno prijati s povrćem i mesom. Može biti temelj vegetarijanskih kotleta i u juhi od rajčica će zamijeniti tjesteninu. Od kaše od prosa ćemo pripremiti također zdrave palačinke i čak lagan sastojak za pohanje mesa. Sjajna je kao baza za punjenje i pečenje. Često se u nju dodaje kurkuma, curry, koriander i druge izrazite začine. Prirodno ima gorkasti okus koji ćemo ukloniti tako da ubacimo kašu na trenutak u vrelu vodu još prije kuhanja.