U kojim proizvodima ćemo naći najvažnije vitamine?

U kojim proizvodima ćemo naći najvažnije vitamine?

Vrijedi pamtiti to da u svakodnevnoj prehrani trebamo kontrolirati sastojke koji nam daju veliku količinu vrijednih vitamina. Dakle treba birati obroke koji će se sastojati od što većeg broja hranjivih sastojaka.

Pažljivo sastavljanje dijete i izbor odgovarajućih proizvoda će Vam osigurati ne samo dobru volju, ali će zaštiti pred manjkovima koji mogu voditi do nekada ozbiljnih bolesti i problema. Dolje navodimo funkcije pojedinih vitamina i savjetujemo gdje ih možete naći.

A Vitamin – poboljšava funkcioniranje dišnih puteva, podržava sluznice i poboljšava prokrvljenje. Tražeći proizvode koji sadrže A vitamin treba prije svega jesti jetru, mahune, mlijeko, jaja i druge mliječne proizvode. Veliku količinu A vitamina u sebi imaju također ribe.

B vitamin – vitamine iz skupine B sudjeluju u stvaranju bjelančevina, hormona i enzima zbog toga treba brinuti o njihovoj odgovarajućoj razini u organizmu. Da bi dostavili odgovarajuću količinu tih vitamina, treba jesti meso, puno povrća, oraha i mahuna.

C vitamin – prije svega pozitivno djeluje na imunološki sustav, štiti nas od virusa. Da bi dostavili odgovarajuću količinu tog vitamina organizmu treba jesti citruse i puno povrća sa zelenim lišćem.

D vitamin – je vitamin koji igra veliku ulogu pri jačanju kostiju. Zbog toga za njegovu odgovarajuću količinu trebaju brinuti osobe koje pate od osteoporoze. Velike količine sadrži ulje iz jetre morskog psa, riba, gljive, jaja i jetre.

E vitamin – je vitamin koji podržava likvidaciju oksida koji imaju uništavajuće djelovanje za naš organizam. Istovremeno podržava borbu protiv srčanih bolesti i visokog krvnog tlaka. Velike količine tog vitamina se nalaze u biljnim uljima, mahunama, orasima, špinatu i brokolicama.

K vitamin – djeluje protiv upala i bolova, jača kosti i ima svojstva protiv nastajanja gljivica. Velike količine tog vitamina možete naći u povrću, jajima, mlijeku i sirevima.