Jedite ribu, jer vrijedi

Jedite ribu, jer vrijedi

Svi znamo da bismo trebali jesti ribu. Zašto? Jer kaže se da riba utječe na sve. Ali, što to točno znači i što su glasoviti omega-3?

Zdravije srce

Prednost ribljeg mesa u odnosu na druge vrste leži u činjenici da se sadrži nezasićene masne kiseline, a ne kao ostatak - zasićene. Zasićene masnoće pridonose razvoju hipertenzije i arterioskleroze i kao rezultat približavaju zatajenja srca i druge teške kardiovaskularne bolesti. Nezasićene masne kiseline su, pak, oružje u borbi protiv tih bolesti. Kao najvrednije masne kiseline prisutnih u ribi smatraju se one iz skupine omega-3. To su uglavnom eikosapentaenoične kiseline i dokozaheksaenske kiseline. Njihova redovita konzumacija pomaže u smanjenju LDL kolesterola, a samim tim smanjenju ukupnog kolesterola. Sprječava nakupljanje plakova u svjetlu arterija, čime se sprječavaju hipertenzija, tromboza i ishemijske bolesti srca.
 

Poboljšava funkcioniranje mozga i smanjuje rizik od depresije

Pomenute masne kiseline blagotvorno utječu na živčani sustav - hrane mozak i poboljšavaju koncentraciju. Shodno tomu, u vrijeme povećanog mentalnog napora (npr. tijekom ispita), preporučljivo je jesti 2 do 3 puta tjedno masnu morsku ribu. Omega-3 pomažu u sprječavanju depresije i smanjuju napetost. Ove funkcije također podržava prisustvo vitamina D. Kad smo u lošem raspoloženju može posegnuti za nemasnom slatkovodnom ribom, koja će nam pružiti vrijedni vitamin iz skupine B.

Ljepša koža i bolji vid

Osim vitamina D, masna riba nas opskrbljuje s vitaminima A i E. Ako tome dodamo objašnjene omega-3, onda možemo govoriti o vrlo pozitivnom utjecaju ribljeg mesa na funkcioniranje vida i stanje kože. Spomenuti vitamini djeluju protiv starenja, korisne masnoće njeguju kožu i vid ima koristi od tvari koje sprječavaju makularnu degeneraciju i noćno sljepilo.